Veel gestelde vragen

                   Veel gestelde vragen

  1. Is de brandstof bij de huur van de boot inbegrepen? Nee, de tank is bij vertrek afgevuld en wordt bij terugkomst weer gevuld. de verbruikte brandstof wordt ingehouden op de borg. Wel heeft u de mogelijkheid bij het reserveren de brandstof af te kopen zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.
  2. Worden er bij annulering kosten in rekening gebracht? Boven windkracht 5 en /of langdurig aanhoudende regen kunt u in overleg geheel kosteloos een nieuwe datum prikken tot een jaar na de eerste reserveerdatum. Bij een regenbuitje en een matige wind kan er gerust gevaren worden. Bij annulering bij goed weer word er tot 48 uur van tevoren 100% van de huursom in rekening gebracht en meer dan 2 dagen van tevoren 50% van de huursom. Natuurlijk kan er in sommige speciale gevallen een uitzondering gemaakt worden.
  3. Mogen huisdieren mee aan boord? Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in de sloepen. Wel tegen een toeslag in onze aluminium consoleboten
  4. Wat is het verrekpunt? Voor zowel de botverhuur als de verhuur van de Sups is het vertrekpunt Industrieweg 14a Heijningen.
  5. Is het huren van een sloep op eigen risico? Het huren van een sloep bij Rozeboom watersport is op eigen risico. Wij zijn verzekerd, maar hebben een eigen risico, die eventueel bij schade op u verhaald kan worden. Bij overtreden van de regels of foutief gebruik betaald de verzekeraar niet uit en word het gehele bedrag op u verhaald. Bij reservering en betaling gaat u akkoord met onze voorwaarden.
  6. Heb ik een vaarbewijs en of ervaring nodig om met deze sloepen te varen? Om met onze sloepen te varen heeft u geen vaarbewijs nodig. Ervaring is ook niet nodig, bij aankomst krijgt u uitgebreide uitleg met uitzondering van onze boten die alleen met vaarbewijs te huur zijn.
  7. Moet de boot schoon terug? Wij zorgen dat de boot schoon voor u klaar ligt bij vertrek en verwachten dan ook dat u weer een schone boot inlevert bij terugkomst. Er ligt in elke boot een blik en veger en een hoosvat. Als wij bij terugkomst een vieze boot aantreffen wordt er €25,-aan schoonmaakkosten in rekening gebracht.
  8. Moet ik zelf voor een vispas zorgen bij het huren van een visboot? De vispas gaat op naam en is persoonsgebonden, u dient daar dus zelf voor te zorgen.
  9. Wat als ik te laat terug ben? Het is de bedoeling dat u tijdig terug bij het vertrekpunt bent. Wij staan daar op u te wachten om de boot weer gereed te maken voor de volgende huurders. Indien u langer als 10 minuten te laat bent kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. 

       Indien u langer als 30 minuten te laat bent, wil dat zeggen dat wij de mensen die het volgende dagdeel gehuurd hebben weg moeten sturen en betaald u             dat hele te laat komende dagdeel.

   11. Word er borg gerekend bij het huren van een Sup of Boot? Bij het huren van een boot bedraagt de borg €150,- en bij het huren van een Sup €50,-. Dit geldt           per boot of per Sup Board. U ontvangt hiervan de dag van vertrek of de dag voor vertrek een betaalverzoek via Whats app via Knab.

   12. Wat als het slecht weer is? Indien u geen mooi weer garantie heeft aangekocht nemen wij bij slecht weer de ochtend van vertrek contact met u op met de mogelijkheid uw reservering te verzetten. Indien u er voor kiest een andere keer te gaan varen, dan blijft uw reservering een jaar geldig na de 1e afgesproken vaardatum. Voorbeeld: Dus heeft u gereserveerd op 22 Mei 2022, dan blijft uw reservering geldig tot 22 Mei 2023 en heeft u tot die tijd de mogelijkheid opnieuw een datum te kiezen en te gaan varen. Indien u niet voor de einddatum reserveert komt de reservering te vervallen. Indien u mooi weer garantie heeft aangekocht kunt u zelf beslissen of het weer naar uw zin is en kunt u tot uiterlijk 1 dag voor vertrek de reservering verplaatsen naar een andere datum. *Indien de prijzen tussentijds verhoogd zijn betaald u het verhoogde bedrag bij.


Share by: